x

Ver Sacrum / The Death of the Audience

Pages: 304, dimension: 27,8x28,8 cm (txh)
Secession 2011, ISBN 978-3-902592-37-8
Editeur Niggli AG Sulgen/Zurich

Pages: 304, dimension: 27,8x28,8 cm (wxh)
Secession 2011, ISBN 978-3-902592-37-8
Verlag Niggli AG Sulgen/Zurich

Pour tout renseignement sur les commandes et les
tarifs merci de contacter l’équipe du CAC Brétigny :
tel (33) 01 60 85 20 76
fax (33) 01 60 85 20 90
info@cacbretigny.com



The Death of the Audience
> exhibition





Ver Sacrum / The Death of the Audience a été publié à l’occasion de “The Death of the Audience“; exposition collective regroupant différentes artistes de 1960 à 1980
au musée de la Secession, à Vienne en 2009.

Commissariat : Pierre Bal-Blanc.

La publication n’est pas un catalogue traditionnel mais plutôt un outil d’analyse et de recherche compilant à la fois des textes ainsi qu’une sélection d’œuvres photographiques inédites, comme une suite à l’exposition.
L’édition s’inscrit dans la continuité de la revue Ver Sacrum, publié par Gustave Klimt à la fin du XIXème siècle pour la Secession de Vienne, à la fois dans sa forme, dans son idéologie et dans son économie.
Textes: Rasheed Araeen, Pierre Bal-Blanc, Anthony Hudek, Dean Inkster, Sanja Ivekovic, Grzegorz Kowalski, Elisabeth Lebovici, Isidoro Valcárcel Medina, Karin Mihatsch, Philippe le Moal, András Pálffy, Gianni Pettena, Emilio Prini, Anka Ptaszkowska, Pierre Restany, Lukasz Ronduda, Bettina Spörr, Terre Thaemlitz, Lois Weinberger

Design graphique : VIER5

Projet réalisé en collaboration avec la Secession et le
CAC Brétigny.








The catalogue will be out on the occasion of the exhibition “The Death of the Audience“; Secession Vienna, 2009, curated by Pierre Bal-Blanc, which presented works by artists who were active during the period from 1960 to 1980.

The publication is not a traditional exhibition catalogue, but is to be understood as a research and advanced analysis tool. Texts – unpublished in this translation until now – broden and deepen issues from other spotlights than raised in the exhibition. Furthermore, numerous reproductions of selected art works are linked to a referring context due to installation views and images of reference.
The publication purchases the idea of the magazine “Ver Sacrum“; published by Gustav Klimt for the Secession:
by picking up on the dimensions and the concept of a consistent image, the design studio VIER5 reinterprets them
for “The Death of the Audience. Ver Sacrum”.

Texts: Rasheed Araeen, Pierre Bal-Blanc, Anthony Hudek, Dean Inkster, Sanja Ivekovic, Grzegorz Kowalski, Elisabeth Lebovici, Isidoro Valcárcel Medina, Karin Mihatsch, Philippe le Moal, András Pálffy, Gianni Pettena, Emilio Prini, Anka Ptaszkowska, Pierre Restany, Lukasz Ronduda, Bettina Spörr, Terre Thaemlitz, Lois Weinberger

Catalogue Design: VIER5

A project in collaboration with Secession and CAC Brétigny (Centre d’art contemporain de Brétigny)


<